به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
مبتدیان

فواید پیلاتس برای دونده ها | ۶ فایده بی نظیر

پیلاتس یکی از ورزش هایی است که فواید زیادی برای ورزشکاران و غیر ورزشکاران دارد. در این مطلب سعی داریم تا به ۶ فواید پیلاتس برای دونده ها اشاره کنیم که قطعا باعث بهبود دویدن آنها خواهد شد. با ما همراه باشید.


فواید پیلاتس برای دونده ها | ویدئوی زیر را تماشا کنید


۱.افزایش قدرت عضلات مرکزی بدن

عضلات مرکزی بدن تنها شامل عضلات شکم نیستند. بلکه عضلات لگن، باسن، کمر و حتی ران را نیز شامل می شوند. پیلاتس با حرکاتش به تقویت این عضلات کمک زیادی می کند. در نتیجه قطعا هر دونده ای که عضلات هسته مرکزی بدن قوی داشته باشد، دویدنش نیز بهتر خواهد شد.

۲.پیلاتس به اصلاح ژست بدنی کمک کرده و درصد احتمال مصدومیت را خیلی کم می کند

هرچه عضلات هسته مرکزی بدنی قوی تری داشته باشید، ژست بدنی تان نیز بهتر خواهد شد. این فقط در زندگی روزانه تان برایتان مفید نخواهد بود. بلکه دویدن تان را نیز بهتر خواهد کرد. فرم دویدن تان بهتر شده و حتی کمتر از قبل مصدوم می شوید. چون بعضی از مصدومیت ها به دلیل فرم اشتباه دویدن و ژست نامناسب بدنی است.

۳.سرعت و استقامت تان بهبود پیدا می کند

شکی در این نیست که عضلات قویتر، عملکرد دویدن تان را بهبود خواهند بخشید. هرچه عضلات ضعیف تری داشته باشید، عملکردتان طی دویدن کاهش پیدا خواهد کرد. اما برعکس با عضلات قوی و انعطاف پذیری مناسب بدن، سرعت و استقامت تان بهبود پیدا کرده و دیرتر نیز خسته خواهید شد.

۴.پیلاتس به کنترل تنفس نیز کمک می کند

یکی دیگر از فواید پیلاتس برای دونده ها، یادگیری تنفس های بهتر شکمی است. پیلاتس به شما کمک خواهد کرد تا تنفس های عمیق شکمی داشته باشید که در نهایت به تقویت ماهیچه های دیافراگم شکمی کمک زیادی کرده و در نتیجه تنفس تان در دویدن نیز خیلی خیلی بهتر خواهد شد.

۵.ریکاوری سریعتر

افزایش انعطاف پذیری، افزایش دامنه حرکتی مفاصل و کاهش گرفتگی عضلات نیز یکی دیگر از فواید پیلاتس برای دونده ها بوده که ریکاوری آنها را سریعتر کرده و باعث می شود زودتر به شرایط تمرینی برگردند.

۶.بهبود تعادل

یکی از اصول اساسی پیلاتس، توجه به تعادل، تنفس و دامنه حرکتی است.با افزایش سن، تعادل کاهش پیدا می کند، اما پیلاتس به شما کمک خواهد کرد حتی با افزایش سن نیز، تعادل تان بهتر شود. اگر حین دویدن تان، احساس می کنید که تعادل ندارید و با قدم برداشتن، احتمال اینکه بیفتید وجود دارد، به احتمال زیاد تعادل بدنی کمی دارد. اینجاست که پیلاتس برای شما موثر خواهد بود.

جمع بندی

بیشتر ورزش ها، فوایدی برای دیگر ورزشکاران و دونده ها دارند. پیلاتس نیز مانند همه ورزش ها و یوگا، فواید بی نظیری برای دونده ها دارد. اما مشخص ترین این فواید شامل: کنترل تنفس، بهبود تعادل بدون و تقویت عضلات مرکزی بدن هستند که هر دونده و حتی هر ورزشکاری به آنها نیاز دارد. بنابراین می توانید پیلاتس را به عنوان یکی از ورزش کراس تراینینگ  به برنامه ورزشی هفتگی تان وارد کرده تا عملکردتان را طی دویدن بهبود ببخشید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

بنر پکیج صفر تا صد دونده

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا