به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
کاهش وزن

چرا وزن کم نمی کنم | ۷ دلیل اینکه وزنتان کاهش پیدا نمی کند

چرا وزن کم نمی کنم ؟ چرا وزنم کم نمیشه؟ غذاهای سالم را انتخاب می کنید، ورزش می کنید، عادت اینکه شبانه و دیروقت غذا بخورید را ترک کرده اید، اما هنوز تغییر آنچنانی در اندازه دور شکم تان و وزن تان رخ نداده است. این موارد برای بیشتر ما رخ داده است. صرف اینکه شما ورزش می کنید و یا تغذیه سالمی دارید، به این معنی نیست که وزن کم کنید، بنابراین اگر این سوال چرا وزن کم نمی کنم را از خودتان بارها پرسیده اید، با دلایل زیر آشنا شده تا بهتر بتوانید به هدفتان که کاهش وزن است، برسید.

چرا وزن کم نمی کنم


چرا وزن کم نمی کنم


۱.به کالری ها توجه نمی کنید

شاید از خواندن این جمله تعجب کنید، اما باید بدانید که هر غذای سالمی نیز حاوی کالری است. انتخاب مواد مغذی مناسب، می تواند هوشمندانه باشد، اما چون آنها مواد غذایی سالمی هستند، به این معنی نیست که می توانید مقدار نامحدودی از آنها را خورده و کاهش وزن نیز پیدا کنید. شامی متشکل از سالاد، سالمون و پاستای غلات کامل(آرد سبوس دار) قطعا یک وعده سالم است، اما نباید نسبت به مقدار آنها نیز بی تفاوت باشید. فیله سالمون با ۲ فنجان پاستای غلات کامل، حدود ۷۰۰ کالری دارد، سالاد کاهو با گوجه فرنگی با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و سرکه، کالری کل غذا را به بیشتر از ۸۰۰ کالری می رساند.

کاهش وزن در درجه اول بازی اعداد است: مقدار کالری ورودی در برابر مقدار کالری مصرفی. بنابراین موادغذایی سالم را انتخاب کرده، ولی به کالری آنها نیز توجه داشته باشید و نیز غذاهایی که به ظاهر سالم هستند را نیز بشناسید. اگر می خواهید کاهش وزن پیدا کنید، باید بیشتر از کالری ورودی به بدنتان، کالری مصرف کنید، بنابراین مقدار کالری روزانه تان را حساب کرده و با مقدار کالری مصرفی در روزهایی که ورزش می کنید و یا ورزش نمی کنید، مقایسه کنید. شاید مثل همه کسانی که خواهان کاهش وزن هستند، این سوال را از خودمان بپرسیم که چرا وزن کم نمی کنم ؟ بنابراین شما باید حتما به کالری های غذاهای سالم نیز توجه کنید.

۲.ورزش

افرادی را دیده اید که ورزش می کنند اما باز هم کاهش وزن پیدا نمی کنند و همیشه از خودشان می پرسند چرا وزن کم نمی کنم ؟ محاسبه میزان کالری مصرفی، آسان نیست. باشگاه شما ممکن است به شما قول دهد که شما می توانید با یک ساعت ورزش، ۵۰۰ کالری بسوزانید، اما این عدد برای هر شخصی با توجه به فیزیولوژی بدنی وی می تواند متفاوت باشد. شما شاید فقط ۳۰۰ کالری مصرف کنید.

برای اطلاعات دقیق، یک مانیتور مانند ساعت هوشمند و یا گوشی هوشمند که بتواند مقدار کالری مصرفی تان را ثبت کرده بپوشید. به یاد داشته باشید اگر به خاطر روند کالری سوزی تان به خودتان به عنوان جایزه، خوراکی با مقدار کالری که سوزانده اید بدهید، به نظر خواهد رسید که هیچوقت کالری مصرف نکرده اید. برای مثال اگر ۱ ساعت می دوید، و ۵۰۰ کالری نیز مصرف کرده اید، بعد از اتمام فعالیت تان یک نوشیدنی ورزشی پر شکر با کالری بالا بنوشید، تمام تلاش تان برای کاهش وزن بیهوده خواهد بود. شما باید در طول روز و بعد از اتمام فعالیت تان، مقداری کمتر از کالری مصرفی تان بخورید.

۳.مقدار کالری چاشنی ها و سایر موارد را حساب نمی کنید

یک قاشق غذاخوری سس کچاپ، حدود ۲۰ کالری دارد. یک قاشق غذاخوری سس مایونز، حدود ۹۰ کالری داشته و ۱۰ گرم چربی نیز دارد. حتی اگر خیلی هم درباره انتخاب هایتان با دقت عمل کنید، گاهی اوقات این موارد کوچک را از یاد خواهید برد. ۴ حبه قند همراه با چای، حدود ۴۰ کالری دارد، اگر شما روزانه ۱۰ چای میل کنید، حدود ۴۰۰ کالری فقط از طریق چای به بدنتان وارد شده است!.

شاید این موارد از نظرتان محدود باشند، اما خب با هم جمع شده و باعث می شوند که کالری زیادی وارد بدنتان شود. بنابراین باید مواظب هر چیزی که می خورید، باشید.

۴.خوردن ناهار در بیرون

هر کسی رستوران مورد علاقه ای دارد که گاهی اوقات، غذایش را در آنجا میل می کند. اما شما واقعا نمی دانید که دقیقا چه چیزی در ظرف شما قرار دارد. حتی اگر مسئولین آشپزخانه رستوران، اطلاعات تغذیه کافی داشته باشند، آنها فقط براساس منوی غذایی که به آنها داده می شود، غذا را تهیه می کنند. احتمال دارد در تهیه غذاها، از انواع مواد غذایی ناسالم با روغن های نامرغوب استفاده شود. تا حد امکان از خوردن غذا در رستوران پرهیز کرده و اگر هم به رستوران می روید، سعی کنید انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید.

۵.صرف نظر کردن از پروتئین

شاید بارها این را شنیده باشید: به اندازه پروتئین تان نگاه کنید! جعبه غلات، ۱۱۰ کالری را نشان می دهد، اما اندازه پروتئین را نیز بررسی کنید و سپس بررسی کنید که چقدر در ظرف خود ریخته اید. برچسب روی مواد خوراکی را به دقت بررسی کرده و مقدار پروتئین آنها را نیز بررسی کنید.

۶.سقوط به تله صفر کالری

در خوردن غذاهای با برچسب صفر کالری زیاده روی نکنید. تا زمانی که تولیدات یک شرکت به ازای هر بار سرو شدن، کمتر از ۵ کالری دارند، شرکت ها اجازه دارند تا کالری آن ماده خوراکی را به صفر رند کنند و اغلب مقدار اندازه ای که بر روی تولیداتشان با مقدار کالری چاپ می کنند، اشتباه است. بنابراین به این دلیل که یک ماده خوراکی، کالری صفر دارد، خصوصا اگر تولیدات شرکتی باشد، به این معنی نیست که می توانید خیلی زیاد از آن ماده غذایی مصرف کنید.

۷.نوشیدن کالری

به نظر شما کدام یک کالری بیشتری دارند؟ یک لیوان آب پرتقال یا ۱۲ عدد بادام و یک پرتقال متوسط؟ لیوان آب پرتقال، حدود ۱۶۵ کالری داشته، در حالیکه ترکیب آجیل با میوه، ۱۴۰ کالری دارد!. پیام این سوال این است که باید مراقب نوشیدنی هایتان نیز باشید. صرف اینکه، نوشیدنی هستند، به این معنی نیستند که کالری کمی دارند. تنها نوشیدنی که بدون کالری می باشد، آب است که فواید فوق العاده ای برای بدن دارد.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

بنر پکیج صفر تا صد دونده

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا