به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
مبتدیان

توقف طی دویدن | ۷ روش برای کاهش توقف طی دویدن

اگر سعی می کنید که عادت به توقف طی دویدن را ترک کنید و یا امیدوار هستید که در مسابقه آینده بدون کم ترین توقف بدوید، شما باید توقف هایتان را به کم ترین حد محدود برسانید. با بعضی از برنامه ریزی های قبل از دویدن، امکان اینکه این توقف ها را در دویدن خیلی کاهش دهیم وجود دارد. نکات ساده ای که در ادامه آورده می شوند برای کاهش توقف طی دویدن می باشند. آنها را امتحان کنید:

۱.به چیزی که قبل از دویدن می خورید توجه کنید

بسیاری از دونده های نمی دانند که تغذیه قبل از دویدن چقدر اهمیت دارد و بعضی از آنها غذاهای خاصی با فیبر و یا چربی را مصرف می کنند که باعث کاهش عملکرد آنها می شود. برای جلوگیری از این ناراحتی ها و پیش آمدها، شما باید از خوردن بعضی از غذاهای خاص، قبل از دویدن تان بپرهیزید. خوردن غذاهای پرچرب و با فیبر بالا می تواند باعث توقف طی دویدن شما شود.

۲.یک یا دو ساعت قبل از دویدن نوشیدنی ننوشید

نباید قبل از شروع دویدن، مقدار زیادی آب بنوشید. علاوه بر اینکه امکان ابتلا به درد پهلو برایتان وجود خواهد داشت، همچنین احتمال اینکه طی دویدن نیاز به دفع ادرار داشته باشید، نیز وجود دارد. بنابراین سعی کنید از موقع بیدار شدنتان تا ۲ ساعت یا ۳ ساعت قبل از شروع به دویدن، آب بنوشید. پس رنگ ادرار شما می بایست به رنگ روشن یا لیمونادی باشد که به این معنی است، به مقدار کافی آب نوشیده اید.

۳.قبل از شروع، خودتان را مورد بررسی قرار دهید

شاید این موارد عادی به نظر برسد، اما قبل از شروع به دویدن، این سوالات را از خودتان بپرسید. آیا باید به دستشویی بروم؟ آیا کفش هایم را به درستی گره زده ام؟ آیا جوراب هایی پوشیده ام که مرا مجبور کند هر چند دقیقه برای بالا کشیدن آنها توقف کنم؟ آیا تلفن من در جای امنی است؟ گاهی اوقات ما دویدن را بدون برنامه ریزی قبلی شروع می کنیم و سپس خواهیم فهمید که چه چیزهایی را فراموش کرده ایم. یک بررسی سریع قبل از شروع به دویدن می تواند از توقف طی دویدن تان بکاهد.

۴.پرهیز از چراغ قرمز

گاهی اوقات با سرعت خوبی می دویم، اما ناگهان با چراغ قرمز روبرو می شویم که باعث می شود مجبور شویم توقف کنیم. برای جلوگیری از توقف های این شکلی، می توانید مکان ها یا مسیرهای بدون ترافیک شهری و یا پارک و مسیرهای روستایی را برای دویدن انتخاب کنید.

۵.با سرعتی بدوید که بتوانید حرف بزنید

بعضی از دونده ها خصوصا دونده های مبتدی به خاطر اینکه با سرعت می دوند، مجبور می شوند در بعضی مکان ها توقف کنند. سعی کنید سرعت تان را کنترل کنید، و خواهید دید که می توانید مسافت بیشتری را بدوید. با سرعتی بدوید که بتوانید حرف بزنید، به این معنی که بتوانید به راحتی در حین دویدن، جملات را کامل بگویید. اگر احساس کردید که به نفس نفس زدن افتاده اید، سرعت تان را کم کنید. شما می توانید سرعت تان را با تمرینات اینتروال افزایش دهید.

۶.یک بطری آب همراه خودتان داشته باشید

اگر بیشتر از ۳۰ دقیقه می دوید، بهتر است یک بطری آب همراه خودتان داشته باشید، تا از توقف  برای خریدن بطری آب و یا نوشیدن از چشمه های آب بپرهیزید. حتی اگر دوباره بخواهید بطری آب تان را پر کنید، هنوز هم نقاطی که باید برای آب خوردن توقف کنید را خیلی کمتر کرده اید.

۷.از درد پهلو جلوگیری کنید

بعضی از دونده ها نیاز دارند تا بنا به دلایلی مانند در پهلو یا گرفتگی ناحیه شکمی که معمولا در زیر دنده ها احساس می شودف توقف کنند. اطمینان حاصل کنید که به درستی بدنتان را گرم کرده اید و برای پرهیز از درد پهلو، تنفس عمیق شکمی داشته باشید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

بنر پکیج صفر تا صد دونده

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا