به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
کاهش وزن

تبلیغات کاهش وزن | حقایق پشت پرده تبلیغات کاهش وزن تلویزیونی

تبلیغات کاهش وزن  یکی از اجزای جدانشدنی تبلیغاتی خصوصا کشورهای مدرن هستند. براساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۸ میلادی، حدود ۳۴ درصد مردم آمریکا از چاقی  رنج می برند. چاقی یکی از معضلات تمامی جوامع پیشرفته و مدرن می باشد. چاقی نه تنها باعث ابتلای فرد به انواع بیمار های شده، بلکه احتمالا وی را به کام مرگ نیز بفرستد. جدای از این، چاقی بسیار برای دولت ها هزینه بر بوده، و به این دلیل بیشتر دولت های دنیا، در صدد کنترل کردن این معضل هستند.

بیشتر افراد از عوارض خطرناک چاقی برای سلامتی باخبر هستند، اما به دلیل اینکه اراده شروع یک سبک زندگی سالم همراه با ورزش و تغذیه سالم را ندارند، همچنان به سبک زندگی ناسالم شان ادامه می دهند. و یا درصد زیادی از آنها، دنبال راه های میانبری بوده که برخلاف ورزش، ادعا می کنند در بازه زمانی کوتاهی، آنها را به وزن دلخواهشان نزدیک می کند. سوال اینجاست، واقعیت چیست؟ پشت پرده این تبلیغات عوام فریبانه چیست؟ شاید تعجب کنید اما سود این شرکت ها، به میلیون ها دلار در سال می رسد، اما کسی درباره عوارض اینگونه تبلیغات، حرف نمی زند. در ادامه قصد داریم به موشکافی یکی از بزرگترین و پول سازترین تبلیغات جهان که بلای جان و مال مردم شده است، یا تبلیغات کاهش وزن بپردازیم. با ادامه مطلب همراه مان باشید.

تبلیغات کاهش وزن

تبلیغات کاهش وزن | پشت پرده | دروغ یا حقیقت؟

از آنجایی که اغلب افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند، دنبال راه های میانبر به غیر از ورزش می باشند، جزو مخاطبین پر و پاقرص و نون و آبدار این تبلیغات به شمار می روند. کسانی که میخواهند تحت هر شرایط نا سالمی بدون هیچ گونه تحرکی، وزنشان را کاهش دهند.

اما واقعیت این است بیشتر این محصولاتی که برای کاهش وزن به مردم به فروش می رسند، سلامتی آنها را به خطر می اندازند. تنها راه سالمی که میتوانید با آن وزنتان را کاهش دهید، خوردن به اندازه موردنیاز ( بیشتر افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر از نیاز بدنشان غذا می خورند) به همراه تغذیه سالم و ورزش است. اسیر تبلیغات این شرکت ها نشوید، و پولتان را دور نریزید.!

واقعا من میتونم با این محصولات، وزنمو کم کنم؟

محصولاتی که این شرکت ها برای کاهش وزن به مردم عرضه می کنند، شامل: انواع قرص ها که همیشه ادعا میکنند از منابع گیاهی بوده و دارای تاییدیه آمریکا و سیب سلامت ایران هستند، انوان گن های ورزشی که ادعا می کنند با افزایش تعریق بدن ( عرق کردن یکی از واکنش های طبیعی بدن در برابر بالا رفتن دمای بدن بوده که هیچ ربطی به چربی سوزی ندارد) به چربی سوزی افراد کمک می کنند، بدون اینکه ورزش کنند، انواع کرم هایی که ادعا می کنند فقط با استعمال و مالیدن آنها بر روی هر قسمت از بدنتان، شاهد کاهش چربی آن خواهید بود!.

تقریبا همه این تبلیغات عنوان می کنند که با استفاده از محصول آنها، دیگر نیازی به ورزش و یا کنترل تغذیه تان ندارید. دکترها و متخصصین علوم تغذیه عقیده دارند که بهترین راه برای کاهش وزن، ورزش و فعالیت زیاد به همراه خوردن کمتر و سالم می باشد. وقتی که شما کالری بیشتر از کالری مورد نیاز بدنتان را وارد بدنتان کنید، اگر فعالیت بدنی همراه با ورزش نداشته باشید، به مرور زمان، وزنتان بالا می رود. به همین دلیل اولین قدم برای شروع کاهش وزن، کنترل کالری بدنتان با تغذیه سالم و خوردن کمتر غذاهای پرچرب، شیرینی ها و  خوراکی های ناسالم است.

برای اکثر افراد، کاهش وزن نیم کیلویی در یک هفته، ایده آل می باشد. یعنی:

  • ورزش منظم
  • خوردن انواع خوراکی های مفید
  • کاهش ۵۰۰ کالری در رژیم غذایی تان

شاید با خودتان بگویید که این مقدار کاهش وزن بسیار کم بوده و باید به مقدار زیادی وزنتان را کاهش دهید. اما از یاد نبرید که وزنی که به سرعت کاهش پیدا می کند ، امکان بازگشت آن نیز سریعتر می باشد. علاوه بر این، کاهش وزن همراه با ورزش و تغذیه سالم، به مرور زمان و با آهستگی همراه است. در پایان دوره کاهش وزنتان، شما علاوه بر اینکه به وزن سالم تان خواهید رسید، اکنون یک ورزشکار تمام عیار شده اید که ورزش و تغذیه سالم جزئی از زندگی تان شده است که فواید بی نظیری را در آینده و حتی حال برایتان به ارمغان می آورد.

اما بیشتر این تبلیغات با فریب دادن مردم، به آنها می گویند که بدون نیاز به ورزش و یا داشتن تغذیه سالم، می توانند به وزن دلخواه شان برسند.

انتخاب با شماست؟ کاهش وزن پر خطر همراه با عوارض خطرناک برای سلامتی با تبلیغات یا کاهش وزن همراه با ورزش و تغذیه سالم که در انتها باعث می شود تبدیل به فردی شوید که از سبک زندگی سالم پیروی می کنید.

https://stateofobesity.org/adult-obesity/

حقایق پشت پرده تبلیغات کاهش وزن

در ادامه قصد داریم، حقایق پشت پرده شعارهای تبلیغات کاهش وزن را موشکافی کنیم.

کاهش وزن بدون نیاز به ورزش و رژیم غذایی

رسیدن به وزن سالم، زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما ارزشش را دارد. هر محصولی که ادعا کند بدون ورزش و رژیم غذایی، میتوانید با محصول آنها، وزنتان را کاهش دهید، قطعا کذب محض بوده و شما فقط پول تان را از دست می دهید.

کاهش وزن بدون اینکه نگران چیزی که میخوررید باشید!

از محصولاتی که ادعا می کنند میتوانید هر نوع خوراکی پر کالری را بخورید و باز هم بتوانید وزنتان را کاهش دهید، برحذر باشید. کاهش وزن سالم، باید همراه با انتخاب خوراکی های سالم باشد. خوردن سبزیجات و میوه ها، یکی از راه های مفید برای پرهیز از شیرینی ها و خوراکی های پرچرب و ناسالم است.

کاهش وزن دائمی! | برای همیشه وزنتان کاهش می یابد

حتی اگر وزنتان را کاهش دهید و سبک زندگی سالم همراه با ورزش و تغذیه سالم را دنبال نکنید، مطمئن باشید، دوباره وزنتان بالا خواهد رفت. قضیه خیلی ساده است. شما وقتی بیشتر از نیاز بدنتان ، با خوراکی های ناسالم، کالری بیشتر وارد بدنتان می کنید، و سبک زندگی فعال همراه با ورزش نیز ندارید، قطعا وزنتان دوباره بالا خواهد رفت. بنابراین اسیر این ادعای این تبلیغات کاهش وزن نشوید.

فقط یکبار امتحان کنید !!!

همه متخصصین علوم ورزش و تغذیه و پزشکان بر این نظر متفق القول هستند که هیچ روش جادویی برای رسیدن به وزن سالم، بدون ورزش و رژیم غذایی وجود ندارد. بعضی از این شرکت ها ادعا دارند که قرص های آنها، باعث کاهش جذب چربی شده و یا به فرد کمک می کند تا کمتر بخورد و احساس سیری کنید. از یاد نبرید بدن انسان برای کارکرد صحیح، به چربی ها، پروتئین، مواد معدنی، کربوهیدرات، ویتامین ها و تمامی مواد مغذی نیاز دارد. اما این به این معنی نیست که در خوردن آنها زیاده روی کنیم، چون در نهایت باعث مشکلات سلامتی و چاقی می شوند. بنابراین دنبال راه های میانبر نباشید، چون عوارض خطرناکی برای سلامتی تان به همراه دارند.

بنر پکیج صفر تا صد دونده

کاهش وزن ۱۵ کیلویی در ۱ ماه !!

با اینکه سرعت کاهش وزن در هر فرد نسبت به فرد دیگری متفاوت است، اما متخصصین، کاهش وزن نیم تا ۱ کیلویی را در هفته توصیه می کنند که ۴ کیلو در ماه می باشد. اما بیشتر این محصولات، افراد ساده را با وعده کاهش وزن سریع و غیر معقول بیشتر از ۷ کیلو و حتی ۱۵ کیلو در ماه فریب می دهند. متاسفانه بیشتر این محصولات، باعث کاهش آب بدن فرد می شوند، که طبیعتا در وزن فرد تاثیر می گذارد، اما سلامتی وی با خطرات جدی روبرو می شود. بنابراین اسیر این شعارها نشوید.

هر کسی میتونه وزنشو کاهش بده

سبک زندگی، عادت ها و ژنتیک هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل نمیتوان یک نسخه را برای همه پیچید. به جای اینکه اسیر این تبلیغات شوید، بهترین کار این است که زیر نظر یک متخصص ورزشی و متخصص علوم تغذیه کاهش وزنتان را شروع کنید.

کاهش وزن با مالیدن کرم و یا پوشیدن گن !!!

تلویزیون را روشن می کنید، تبلیغات کاهش وزن شروع می شود. ” وزنتان را فقط و فقط با گن مخصوص شیپر …. کاهش دهید. بدون اینکه ورزش کنید، در طول روز، و حتی در حین خواب، چربی هایتان آب خواهند شد!!!”. وسوسه می شوید، و پیش خودتان می گویید، ۸۰ هزارتومان که چیزی نیست. میتونم بعد چند هفته به وزن ایده آلم برسم و سلامتی مو بدست بیارم.

اما حقیقت این است که استفاده از رژیم های غیراصولی، گن های مخصوص و کرم های تبلیغ شده در این شبکه ها، نه تنها باعث کاهش وزنتان نمی شوند، بلکه ممکن است باعث صدمات جبران ناپذیر سلامتی نیز شوند.

از یاد نبرید که تعریق با چربی سوزی متفاوت بوده و عرق کردن زیاد که با توجه هر فرد میتواند متفاوت باشد، اصلا به معنی چربی سوزی نمی باشد.

چطور بعضی از مدلهای این تبلیغات وزنشان را کاهش می دهند؟

بیشتر افرادی که در این تبلغیات کاهش وزن به کار گرفته می شوند، ورزشکاران حرفه ای هستند که بدنی زیبا دارند که سالها برای آن زحمت کشیده اند و به بیننده این را القا میکنند که آنها نیز می توانند با این محصول، به بدنی این شکلی برسند. اما واقعیت این است که تنها ورزش منظم و تغذیه سالم در مدت زمان طولانی، آنها را به این سطح رسانده است.

ضمن اینکه مدرکی دال بر اینکه، این افراد با استفاده از این قرص ها و یا محصولات دیگر، توانسته اند به این بدن زیبا و خوش هیکل برسند، ارائه نمی دهند.

بعضی از این افراد هم، در بازه زمانی کوتاه، تحت رژیم های افراطی و ورزش های افراطی در طول یک ماه قرار میگیرند تا کاهش وزن غیر اصولی را ثبت کرده و آن را حاصل محصولات خودشان عنوان کنند.

به هیچ وجه اسیر این گونه تبلیغات کاهش وزن نشوید، چون حتی اگر به وزن موردنظرتان در بازه زمانی کوتاه نیز برسید که امر بعیدی به نظر می رسد، شما سلامتی تان را از دست داده اید.

تبلیغات کاهش وزن

حرف آخر

به دلیل اینکه بیشتر افراد چاق، اراده شروع سبک زندگی سالم همراه با تغذیه سالم و ورزش و فعالیت بدنی را ندارند، بیشتر آنها به فکر راه های میانبر مانند تبلیغات تلویزیون می افتند که در ازای پرداختی ناچیز، برای صاحبین این کسب و کارها، میلیون ها دلار سرمایه آوری دارند.

ورای همه مواردی که در بالا بحث شد، باید بدانید که تنها راه کاهش وزن، پیروی از سبک زندگی سالم و عادت های سالم است. حق با شماست، تغییر عادت سخت بوده، اما امکان پذیر می باشد. برای تغییر عادت هایتان تنها ۳ هفته زمان لازم خواهید داشت.

برای مثال وقتی ورزش را شروع میکنید، بدنتان در برابر آن مقاومت میکند، اما با اصرار و پافشاری و پیروی از برنامه منظم، بدنتان خواهد توانست خودرا با شرایط وفق داده و سازگار کند.

در نتیجه به مرور زمان با عادت های سالم تان، علاوه بر اینکه وزنتان شروع به کاهش می کند، سلامتی تان را نیز به دست خواهید آورد.

به هیچ وجه پولتان را در جیب این شرکت ها نریزید. کاهش وزن همراه با این محصولات تبلیغاتی که روز به روز بیشتر می شوند، علاوه بر هدر دادن پول تان، باعث در خطر انداختن سلامتی تان شده و در آخر شما می مانید و پولی که از دست تان رفته است و خودتان را به خاطر ساده لوحی تان سرزنش خواهید کرد.

بنابراین در اولین فرصت به یک متخصص تغذیه و متخصص فیزیولوژی مراجعه کنید تا کاهش وزن اصولی را شروع کنید. در این راه ثابت قدم باشید و اراده داشته باشید. مطمئن باشید پیروی از سبک زندگی سالم، شما را به هدف اصلی تان که وزن ایده آل و مناسب است، نزدیک خواهد کرد.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا