به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
کاهش وزن

نکات و حقایق مهم درباره کاهش وزن | حقایق مهم کاهش وزن

آیا به تازگی رژیم غذایی جدیدی را شروع کرده اید؟ اگر چنین است، آیا شما می خواهید که نکات و حقایق مهم درباره کاهش وزن را زودتر بدانید، بدون اینکه زمان طولانی را برای شناخت این حقایق صرف کنید. این نکات و حقایق مهم درباره کاهش وزن به مبتدیان کمک خواهد کرد که روند کاهش وزن شان ادامه داشته باشد. با ادامه مطلب با این نکات و حقایق کاهش وزن آشنا شوید.

نکات و حقایق مهم درباره کاهش وزن

  • وزن شما در بسیاری از موارد، حتی ظاهرتان تاثیر می گذارد. وزن تان همچنین می تواند روی کیفیت زندگی تان، عزت نفس، سلامتی تان، و حتی رضایت زندگی تان و توانایی شما برای انجام کارهای فیزیکی خاص تاثیر می گذارد. رسیدن به وزن مناسب، ارزش زمان و تلاشی که برای آن می کنید، را خواهد داشت.

  • شما باید قبل از شروع به رژیم گرفتن، با دکترتان مشورت کنید. دکترتان به شما خواهد گفت که چطور سلامتی تان با کاهش وزن بهبود می یابد و شما را در ادامه راه در مورد برنامه ورزشی تان، و نگرانی هایی پیرامون انتخاب رژیم و مراقبت های خاص پزشکی کمک خواهد کرد.

  • شما باید قبل از شروع رژیم، سوالاتی را از خودتان بپرسید. شما باید بدانید که چرا می خواهید وزنتان را کم کنید، اگر شما برای تعهد درازمدت به خوردنی سالم و ورزش آمادگی داشته باشید، و اگر از نظر اجتماعی پشتیبانی خوبی داشته باشید، پس شروع کنید!.

  • برای کاهش وزن به طور موثر، باید ۴ جنبه زندگی خود را کلا تغییر دهید: چه چیزی می خورید، چگونه می خورید، رفتار اجتماعی و سطح فعالیت تان. شما باید برای تغییر واقعی در زندگی تان آماده باشید.

  • شما باید انتظارات معقول داشته باشید. به هیچ وجه اسیر تبلیغاتی با عنوان کاهش وزن سریع در مدت زمانی کم نشوید.

  • اهداف کوچک باعث می شوند شما بیشتر و بهتر بر روی اهداف تان متمرکز شده و با انگیزه بمانید. سعی کنید کالری ورودی به بدنتان را کاهش دهید، تا کاهش وزنتان زودتر شروع شود.

  • قبل از اینکه رژیم تان را شروع کنید، از خودتان بپرسید شما چه مدت می توانید، برنامه ورزشی و رژیم غذایی تان را رعایت کنید. اگر احساس می کنید که نمی توانید یک برنامه خاصی را برای رسیدن به کاهش وزن دنبال کنید، یک برنامه دیگر را امتحان کنید.

  • شما باید برنامه ای برای راه های جایگزین برای مقابله با خوردن عاطفی داشته باشید. بسیاری از افراد با اضافه وزن بالا، معمولا عادت دارند در شرایط عاطفی و یا استرس زا، شروع به خوردن کنند. اگر این غذاخوردن های عاطفی را ترک نکنید، احتمال موفقیت برنامه کاهش وزنتان کمتر خواهد شد.

  • خطرات اضافه وزن واقعی هستند. چاق شدن می تواند سلامتی تان را به خطر بیاندازد. بنابراین هنگامی که انگیزه تان برای ادامه مسیر و کاهش وزن کم شد، به خودتان یادآوری کنید که چاقی و اضافه وزن چه خطراتی برای سلامتی تان خواهد داشت.

  • هدف نهایی تان باید یک هدف واقع گرایانه باشد. باید برای وزنی که اکنون مناسب شماست، تلاش کنید.

  • بعضی از رژیم های غذایی مشهور تاثیری ندارند. رژیم های غذایی مانند اینکه کل گروه های مواد غذایی ممنوع شوند و یا کالری ورودی را به شدت باید کم کنید، می توانند منجربه اشتیاق بیشترتان به هرچه بیشتر خوردن شود. اعتدال کلید اصلی است.

  • وزن شما ممکن است که هر روز نسبت به روز دیگر نوسان داشته باشد. بنابراین خیلی زیاد خودتان را وزن نکنید، چون شاید شما را دلسرد کند. می توانید زمان مشخصی برای مثال هر ۲ هفته یکبار، عصرهای یکشنبه خودتان را وزن نمایید.

  • کاهش وزن آسان نیست. هیچ راه میانبری برای کاهش وزن مانند دارو و … وجود ندارد. برای کاهش وزن باید اراده، نظم داشته باشید و به سختی تلاش کنید. اما چون سخت است به این معنی نیست که غیر ممکن است. اگر به دقت به اطراف مان توجه کنیم، خواهیم دید که افراد زیادی توانسته اند با اراده و تلاش مستمر، وزن شان را کاهش دهند. حقیقت این است که فقط باید تلاش کنید …. پس انجامش بده!.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا