به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
کاهش وزن

۲۰ فواید کاهش وزن که هرگز نمی دانستید

کمتر کسی را می شناسید که از فواید کاهش وزن اطلاع نداشته باشد. اما با اینحال علاوه بر اگاهی مردم از فواید کاهش وزن، باز هم درصد زیادی از مردم مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند، چون سبک زندگی ناسالمی دارند.  شاید شما هم مثل بیشتر این افراد تصمیم به کاهش وزن گرفته باشید. اما قبل از شروع برنامه کاهش وزن تان، باید با فواید کاهش وزن که خیلی مهم هستند، آشنا شوید. اطلاع از این فواید و مزایای کاهش وزن، به شما کمک خواهد کرد تا در این مسیر که قصد شروع آن را دارید، ثابت قدم بوده و برای ادامه آن انگیزه داشته باشید.

شاید عمومی ترین فواید کاهش وزن را بتوان بهبود سلامتی جسمی و روانی و زندگی اجتماعی دانست. لیستی از فواید کاهش وزن را که در ادامه آورده خواهد شد، همیشه همراه خودتان داشته باشید، تا در بعضی مواقع که احساس کردید، از برنامه تان فاصله می گیرید، با دیدن آنها، انگیزه مضاعف برای ادامه برنامه کاهش وزن تان داشته باشید.

فواید سلامتی کاهش وزن

شما نیازی ندارید تا برای بهبود سلامتی تان، حتما چند کیلو وزن تان را کاهش دهید. اگر اضافه وزن دارید و یا چاق هستید، شاید با کاهش مقداری از وزنتان نیز بتوانید از فواید سلامتی کاهش وزن برخوردار شوید. در حقیقت، برخی تحقیقات نشان داده است که کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی وزنتان می تواند باعث تغییر  و بهبود سلامتی تان شود. از جمله فواید سلامتی کاهش وزن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.کاهش خطر ابتلا به دیابت ها

۲.کاهش فشار خون

۳.کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

۴.کاهش خطر ابتلا به بعضی سرطان های خاص

۵.بهبود تحرک

۶.کاهش درد مفاصل

۷.بهبود سطوح قند خون

۸.کاهش خطر سکته مغزی

۹.کاهش درد کمر

۱۰.کاهش و یا بهبود علایم آرتروز

۱۱.کاهش و یا بهبود علایم وقفه تنفسی در خواب

دکتر شما می تواند اطلاعات بهتری در مورد فواید سلامت کاهش وزن تان به شما بدهد. برای مثال، شاید با کاهش وزن، شما قادر باشید تا از مصرف برخی از داروها دست بر داشته و یا خطر ابتلا به برخی بیماری ها در شما کاهش یابد. همچنین دکترتان می تواند شما را به یک فیزیوتراپیست یا متخصص تغذیه معرفی کند، تا یک برنامه متناسب کاهش وزن را برای شما بنویسد.

بنر پکیج صفر تا صد دونده

فواید سبک زندگی کاهش وزن

علاوه بر فواید بی نظیر سلامتی کاهش وزن، شما شاهد بهبود سبک زندگی تان نیز خواهید بود. بسیاری از افرادی که کاهش وزن داشته اند، این موارد را گزارش داده اند:

۱۲.فعالیت بیشتر در زندگی روزانه

۱۳.اعتماد بنفس عالی

۱۴.خواب بهتر

۱۵.بهبود انرژی

۱۶.بهبود زندگی جنسی تان

۱۷.کاهش استرس

۱۸.بهبود شکل بدنتان

۱۹.بهبود حالات درونی

۲۰.بهبود انرژی تان

فواید اجتماعی کاهش وزن

فواید سلامتی و سبک زندگی کاهش وزن، شاید به اندازه کافی شما را برای شروع یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی با انگیزه کرده باشد. اما بعضی از افراد علاوه بر موارد بالا، برای بهبود روابط شان نیز، قصد کاهش وزن دارند. برای مثال، شاید شما بخواهید وزنتان را کاهش دهید، تا ازدواج تان را نجات داهید.

بعضی از افراد بعد از کاهش وزنشان، رواط بهتری با دیگران داشته اند، اما کاهش وزن، به هیچ وجه یک ایده هوشمنانه و همیشگی برای خوشحال بودنتان  نخواهد بود. شاید برخی از مسائل زناشویی و یا دیگر روابط، با کاهش وزن حل شود. شاید یک از انگیزه های اصلی تان برای کاهش وزن، خوشحال کردن کسی باشد، اما این انگیزه به خودی خود، شاید در ابتدا بتواند به شما کمک کند، اما بزودی این انگیزه را از دست خواهید داد.

چطور از فواید کاهش وزن لذت ببریم؟

قطعا شروع به کاهش وزن برای فردی که به خوردن و تحرک کم عادت دارد، می تواند دشوار، ولی امکان پذیر باشد. هیچ چیزی غیر ممکن نیست. اما شما باید همانطور که عادت به پرخوری را در خودتان نهادینه کرده اید، باید به مرور زمان عادت به کم خوری و خوردن غذاهای سالم و تحرک بیشتر و ورزش را جایگزین عادت های اشتباه گذشته تان کنید. برای اینکه بهتر بتوانید این مسیر را شروع کنید، بهتر است از افرادی که قبلا تجربه کاهش وزن داشته اند و یا متخصصان ورزشی در این امر کمک بگیرید.

مهم ترین نکته این است، شما باید برای رسید به فواید کاهش وزن، صبور باشید!. کاهش وزن، فرآیندی طولانی مدت می باشد، و در طول این فاصله زمانی، نباید دلسرد شوید، چون بعد از مدتی، بدن و ذهنتان با سبک جدید زندگی تان سازگار شده و بعد از مدتی، آثار و علایم کاهش وزن در جسم و روح تان پدیدار خواهند شد.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا