به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
مبتدیان

مواجه با سگ حین دویدن | ۹ نکته برای دونده ها

کسانی که دونده تریل یا اسکای هستند و یا در مسیرهای غیرشهری و روستایی می‌دوند، احتمالا تجربه مواجه با سگ حین دویدن خصوصا سگ گله را داشته‌اند. بعضی از سگ‌های گله به دونده‌ها حساس نیستند، اما بعضی از آنها واقعا می‌توانند خطرناک باشند و به دونده‌ها آسیب برسانند.

در مقاله امروز می‌خواهیم راه‌کارهایی را برای مواجه با سگ حین دویدن و نحوه کنترل آنها ارائه دهیم که به شما کمک خواهد کرد تا در آینده با به کارگرفتن آنها، بتوانید در صورت مواجه با سگ‌ها از حمله آنها پیشگیری کنید. با مقاله امروز هم همراه باشید.

۱.دویدن را متوقف کرده و آرام باشید.

بیشتر سگ‌ها خصوصا سگ‌های گله به دویدن افراد حساس هستند و آن را خطری برای خود و گله تلقی می‌کنند. بعد از مواجه با سگ گله، بلافاصله دویدن را متوقف کرده و آرام باشید.

۲.از چوپان درباره سگ سوالاتی بپرسید.

همیشه قبل از هر اقدامی، از چوپان گله درباره میزان خطرناک‌بودن سگ، سوالاتی بپرسید. بعضی از سگ‌ها به دونده‌ها حساس نیستند. بعضی از آنها هم بعد از چند ثانیه/دقیقه آرام می‌شوند.

۳.از تماس چشمی پرهیز کنید.

به هیچ وجه مستقیما به چشم‌های سگ نگاه نکنید. بعضی از سگ‌های گله آن را تهدید حساب کرده و با این کار احتمال حمله را افزایش می‌دهید.

۴.از خودتان دفاع کنید.

البته که هدف آسیب‌زدن به سگ نیست. اما در صورتی که سگ به نشانه حمله به سمت شما آمد، حتما سنگی و یا شی را به طرف آن پرتاب کنید. بعضی از سگ‌ها با این کار، از ادامه حمله منصرف می‌شوند.

۵.آرام بمانید و گوش به زنگ باشید.

بعضی از سگ‌ها تا چند قدمی شما آمده و پارس می‌کنند. در این صورت هیچ واکنشی تحریک‌آمیزی نشان ندهید. گوش به زنگ باشید، در صورت هر گونه حمله‌ای، با چوب/سنگ و … از خود دفاع کنید.

۶.مضطرب و آشفته رفتار نکنید.

خونسرد باشید. سگ‌ها به افرادی که مضطرب، عصبانی و آشفته هستند، حساس هستند. باید خونسرد باشد تا سگ بفهمد که خطری برای وی و گله نیستید.

۷.از حرکت ناگهانی پرهیز کنید.

وقتی که سگ آرام شد، به طور ناگهانی دویدن را شروع نکنید. به آرامی قدم بردارید و بعد از فاصله‌ای مطمئن، به آرامی دویدن خود را شروع کنید.

۸.خوراکی برای آنها پرتاب کنید.

اگر خوراکی در دست خود دارید، آن را برای سگ پرتاب کنید. شاید بعضی مواقع چنین رفتار دوستانه‌ای، برای پیشگیری از رفتار تهاجمی سگ، راه‌کار خوبی باشد.

۹.جیغ نزنید.

بعضی اوقات جیغ‌زدن و داد و هوارکردن می‌تواند باعث تحریک بیشتر سگ شود. نکته اصلی مقابله با حمله سگ، آرام‌بودن و تسلط‌داشتن به خود است.

حرف آخر

همیشه ضربه‌زدن به سگ، آخرین مرحله‌ای است که باید در صورتی که سگ به شما حمله کرد انجام دهید. معمولا سر سگ‌ها به ضربه حساس است، سعی کنید، سر آنها را هدف بگیرید. در صورتی که توسط سگی، گاز گرفته شدید، در سریعترین زمان خود را به بیمارستان برسانید تا مراحل درمانی و واکسیناسیون هاری را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که واکنش بیشتر سگ‌ها به شما بستگی دارد و اگر خونسرد با آنها رفتار کنید و وسیله دفاعی مانند سگ و چوب نیز در دست داشته باشید، احتمال آسیب آنها به شما، بسیار پایین خواهد آمد. همیشه از چوپان گله درباره میزان حساسیت و خطرناک بودن سگ گله، سوال بپرسید.

بنر پکیج صفر تا صد دونده

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا