به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
متفرقه

سبک زندگی سالم با ورزش : چرا ورزش شما را سالم و موفق می کند؟

چند لحظه ای درباره کلمه ورزش فکر کنید. چه چیزی به ذهنتان می رسد؟

شاید مثل بیشتر افراد، یاد فعالیت های ورزشی بیافتید که باعث می شوند ضربان قلبتان بالا رفته و عرق کنید. شاید هم به یاد دویدن در فضای بیرون افتاده و یا یاد تمرینات ورزشی و دوچرخه سواری تان افتاده باشید.

اما واقعیت این است که ورزش فقط یک فعالیت بدنی نیست و فراتر از اینهاست. ورزش یک سبک زندگی است که شامل رژیم غذایی سالم و عادت های سالم همراه با فعالیت های مناسب است.

آیا ورزش می تواند بیشتر از ارتقای سلامتی تان برایتان مفید باشد؟ آیا ورزش می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر با استرس روزانه مقابله کنید؟

ورزش می تواند دروازه ای از آگاهی و دانش بیشتر را برای زندگی موفق به رویتان بگشاید.

سبک زندگی سالم با ورزش

۱.مدیریت زمان و زندگی شخصی تان را بهتر انجام خواهید داد

یکی از مزیت های بزرگ ورزش، این است که سازماندهی تان بهتر از قبل می شود. چرا؟ به این دلیل که باید برای تمرین تان برنامه ریزی کنید. آن را با کار، خانواده و شاید هم بچه ها که همیشه نگهداری از آنها کار ساده نیست، هماهنگ کنید. اما اگر میخواهید که به اهداف ورزش تان دست یابید، باید یک برنامه منظم داشته باشید.

برای رسیدن به اهداف تان، سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • کدام یک از اینها، اهداف شما هستند؟ کاهش وزن، کاهش چربی، ساخت عضله، فعالیت بیشتر، سالم تر، آرامش بیشتر
  • چه کاری می توانید برای اتفاق افتادن آنها، انجام دهید؟ برنامه تمرینی و تغذیه ای، مدیتشن، یوگا، برنامه های ورزشی ثبت فعالیت تان
  • چند روز در هفته را میتوانید به ورزش اختصاص دهید؟ چند روز از هفته را می خواهید به اهداف تان اختصاص دهید؟

جواب ها را بر روی کاغذی نوشته و به این فکر کنید که چطور می توانید یک برنامه فردی متناسب با سبک زندگی تان برای خودتان بنویسید.

شاید با خودتان بگویید، این کار غیر ممکن است، چون وقت کافی ندارید؟

در وهله اول باید بدانید که نداشتن وقت، یک توهم است!. بیشتر از اینکه خودتان را با بهانه هایی این شکلی قانع کنید، باید بدانید که شما وقت کافی دارید، فقط اولویت هایتان تفاوت دارد. برای اینکه بدانید بیشتر وقت روزانه تان  را به چه چیزی اختصاص می دهید، بهتر است از برنامه های هوشمند ثبت فعالیت و یا ثبت فعالیت با نوشتن در دفتر شروع کنید، تا ببینید که چطور اسیر توهم نداشتن وقت کافی شده اید، و حتی خواهید دید که وقت تلف شده زیادی نیز دارید. بعد از اینکه شروع به برنامه ریزی کردید، خواهید دید که به چه سرعتی در مدیریت زمان و دیگر کارهایتان پیشرفت خواهید کرد. همین امر به شما کمک خواهد کرد تا سازمان دهی بهتر و کارآمدتری برای شغل، خانواده و دیگر کارهایتان داشته باشید.

سبک زندگی سالم با ورزش

۲.اعتماد بنفس تان و خوش بینی تان نیز بیشتر می شود

هر چقدر بیشتر ورزش کنید، تعهدتان به تغذیه سالم، بیشتر شده و کار بر روی اهداف شخصی تان، باعث می شود تا نتایج را سریعتر ببینید. شکل بدنی تان بهتر می شود، وزنتان کاهش پیدا خواهد کرد، ماهیچه هایتان حجیم تر شده و احساس شادی و سلامتی بیشتری نیز خواهید داشت. اعتماد بنفس تان چه در زندگی شخصی و چه در حرفه تان بیشتر شده و موفقیت تان نیز تضمین می شود.

سبک زندگی سالم با ورزش

۳.تعهد و تمرکزتان بیشتر از قبل می شود

برنامه ها به شما کمک می کنند تا متمرکز باقی بمانید – حتی اگر برای شروع سخت باشند. بزودی خواهید دید که برنامه تان را تمام خواهید کرد و به خودتان افتخار می کنید. پس نباید تسلیم شوید. مصمم و با اراده باشید، تا فواید و مزایای سبک زندگی ورزشی را در زندگی تان ببینید.

حرف آخر

شاید بیشتر افراد، بیشتر از اینکه فواید روانی و شخصی ورزش را بر سبک زندگی شان مشاهده کننده، بیشتر به فواید جسمی و ظاهری توجه دارند. اما وقتی شما یک برنامه ورزشی منظم مانند دویدن، شنا و یا … را شروع می کنید، با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که زمان تان را مدیریت کنید. مدیریت زمان به شما کمک می کند، تا زمان تلف شده کمتری داشته باشید و به بهترین نحو، وقت تان را به همه مواردی که نیاز دارید اختصاص دهید.

وقتی یک برنامه ورزشی منظم را شروع می کنید، کم کم باید عادت های شخصی نامناسب را نیز کنار بگذارید. به مرور زمان که عادت های شخصی نامناسب را کنار گذاشتید و زمان تان را نیز بهتر مدیریت کردید، قطعا رابطه تان با خانواده تان نیز بسیار بهتر از قبل می شود که در نتیجه بر روی عملکردتان در محل کارتان نیز تاثیر مثبتی می گذارد.

همه اینها در نتیجه به شما کمک خواهند کرد تا زندگی بهتر، سالم تر و با مدیریت بهتری داشته باشید در حالیکه به همه امور مهم زندگی تان نیز رسیدگی می کنید.

بنر پکیج صفر تا صد دونده

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا