به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
برنامه دویدنمبتدیان

چرا باید در مسابقه ۵ کیلومتر شرکت کنید

اگه دویدن را تازه شروع کرده اید شاید یکی از سوالات اصلی تان این باشد که چرا باید در مسابقه ۵ کیلومتر شرکت کنید . دلایل قانع کننده زیادی را می توان برای شرکت در مسابقات دویدن خصوصا مسابقه ۵ کیلومتر بیان کرد، در ادامه به برخی دلایل برای شرکت در مسابقه ۵ کیلومتر خواهیم پرداخت.

شرکت در مسابقه دو ۵ کیلومتر برای اولین بار می تواند برای هر دونده مبتدی هیجان انگیز باشد. مسابقه ۵ کیلومتر یکی از مسابقه هایی است که مورد استقبال بسیاری از دونده ها قرار می گیرد.

حتی اگر هنوز هم خودتان را یک دونده نمی دانید!. تقریبا هر کسی می تواند به آرامی برای مسابقه ۵ کیلومتر آماده شود، ولی باید اصول را یاد بگیرد و از یک برنامه هوشمند پیروی کند.

دلایل ثبت نام برای مسابقه ۵ کیلومتر

اگر در مورد مسابقه عصبی هستید، شما تنها نیستید. بسیاری از دونده های باتجربه نیز برای مسابقات شان عصبی هستند، اما بسیاری از دونده ها از این می ترسند که خیلی آهسته می دوند و ممکن است در مسابقه آخر شوند و یا حتی قادر به پایان رساندن مسابقه نیز نباشند. ابتدا شما به یاد داشته باشید که در مسابقه دو، تنها نیستید و از طرف دیگر دونده ها حمایت خواهید شد. همچنین مواجه با ترس هایتان و غلبه بر آنها به شما کمک می کند تا اعتماد بنفس تان به عنوان یک دونده افزایش یابد. این ممکن است حتی شما را برای اهداف جدید ورزشی آماده کند و یا خودتان را برای چالش های دیگر در زندگی آماده کنید.

علاوه بر مزایای زیاد سلامتی دویدن، در ادامه به برخی دلایل رایج برای ثبت نام برای شرکت مسابقه ۵ کیلومتر خواهیم پرداخت.

دونده بهتری خواهید شد: انتخاب یک هدف مانند شرکت در مسابقه ۵ کیلومتر می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک دونده کارایی تان بهبود یابد. نکاتی مانند فرم صحیح دویدن را یاد بگیرید تا برای شروع یک برنامه تمرینی ۵ کیلومتر آماده شوید.

پاسخگو باشید: هیچ چیز مانند تعیین زمان مقرر به شما برای حرکت کمک نمی کند.  شرکت در تاریخ مقرر در مسابقه ۵ کیلومتر به شما کمک می کند تا به طور پیوسته برای رسیدن به شرایط آرمانی مسابقه بدوید.

یافتن یک جامعه از دونده ها: مسابقه یکی از عالی ترین روش ها برای ارتباط با دیگر دونده ها می باشد. اگر دوستانی دارید که دونده هستند، میتوانید گروهی در مسابقات ثبت نام کنید و از دویدن در کنار هم لذت ببرید.

معمولا از خیریه ها پشتیبانی می کنند: بیشتر مسابقات برای کمک به خیریه ها برگزار می شوند. دویدن برای کمک به این خیریه ها می تواند با انگیزه های بیشتری همراه باشد.

چیزهای رایگان دریافت خواهید کرد: از خوراکی های بعد از دویدن گرفته تا تی شرت و مدال هایی که به دونده هایی که خط پایان را به انتها رسانده اند، که پاداش های کوچکی هستند و تلاش های شما را به نحوی جبران می کنند. البته دلیل اصلی شرکت شما در این مسابقات باید درونی باشد نه این موارد!.

به خودتان افتخار خواهید کرد: عبور از خط پایان در اولین مسابقه تان یکی از چیزهایی خواهد بود که تا مدت ها در ذهن تان خواهد ماند. همچنین ارتقای رکورد شخصی تان نیز می تواند یک هدفی باشد که به آن افتخار کنید. اما باید با احتیاط عمل کنید، چون اعتیاد به دستاوردهای شخصی و هیجان ناشی از این دستاورد ها میتواند برای تان گران تمام شود.

نکاتی برای شروع

برای شروع آماده هستید؟ در ادامه به برخی نکات که کارشناسان گردآوری کرده اند اشاره خواهیم کرد تا شما را برای یک مسابقه بزرگ آماده کرد و یک شروع و فینیش(عبور از خط پایان) با اعتماد بنفس را داشته باشید. نکات زیر را به یاد داشته باشید

با لباس و پوشیدنی مناسب به مسابقه بروید: از انتخاب کفش مناسب گرفته تا انتخاب لباس و حتی جوراب مناسب دویدن، با توجه به دمای هوا، می تواند به احساس شما در حین دویدن کمک کند.

در مسابقه ۵ کیلومتر ثبت نام کنید: ثبت نام برای مسابقه می تواند باعث شود شما با انگیزه بیشتری تمرین کنید و برنامه منظمی را متناسب با انتظارات تان برای خودتان تهیه کنید.

یک برنامه مناسب که شما را با انگیزه نگه می دارد را انتخاب کنید: شما می توانید از برنامه تمرینی ۵ کیلومتر برای شروع استفاده کنید. این برنامه هایبه شما کمک می کند تا با برنامه ریزی دقیق خودتان را برای مسابقه ۵ کیلومتر آماده کنید.

بنر پکیج صفر تا صد دونده

هدف مناسب تعیین کنید: یک مسابقه ۵ کیلومتر می تواند ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای دونده های سریع زمان ببرد، و شاید ۱ ساعت برای والکرها(کسانی که پیاده روی می کنند) طول بکشد. چون توانایی فردی و جسمی هر کسی مختص به خودش می باشد، باید به یاد داشته باشید که در وهله اول با خودتان رقابت خواهید کرد.

سوالات رایج را جواب دهید: طبیعی است که سوالات بسیاری را درباره اولین چالش مسابقه تان در ذهن داشته باشید. ما به همه سوالات ممکنه، حتی سوالاتی که شاید از پرسیدن آنها خجالت زده شوید پاسخ داده ایم.

از عصبانیت قبل از مسابقه بپرهیزید: برای اینکه قبل از مسابقه خیلی عصبانی نباشید، می توانید نکات مهم روز مسابقه را مرور کنید، بنابراین شما می توانید بر روی مسابقه تان تمرکز کنید.

حرف آخر

تعیین هدف برای شرکت در مسابقه ۵ کیلومتر می تواند در اوایل هیجان انگیز باشد، اما برای دونده های تازه شاید کمی ترسناک باشد. ما اینجا هستیم تا با مطالب و نکاتی در این مورد به شما کمک کنیم تا برای مسابقه آماده شده و خودتان را برای اولین مسابقه به چالش بکشید و از شرکت در اولین مسابقه تان لذت ببرید و البته آن را به سلامت به پایان برسانید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا