به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
سلامتمبتدیانمصدومیت

دوری چند هفته ای از دویدن به دلیل بیماری و مصدومیت

گاهی اوقات به دلیل بیماری، مصدومیت و یا یک برنامه کاری نمیتوانیم بدویم. در ادامه یاد خواهیم گرفت که چطور بتوانیم با وجود این موارد، بعد از دوری چند هفته ای، باز دویدن را شروع کنیم. با ادامه مطلب همراه مان باشید.

اگر کمتر از ۱ هفته از دویدن دور شدید

امکان اینکه یک هفته یا کمتر ندوید، وجود دارد. در حقیقت، استراحت چند روزه، حتی میتواند عملکردتان را بهبود ببخشد، خصوصا اگر احساس خستگی و درد داشته باشید. اما بعد از یک هفته تمرین نکردن، به سرعت آمادگی تان را از دست خواهید داد، به طوری که از دست دادن آمادگی تان سریعتر از به مرز آمادگی رسیدن خواهد بود. اما نگران نباشید، چون بعد از چند جلسه تمرینی، دوباره به آمادگی قبلی تان برخواهید گشت.

اگر به بیماری های کوتاه مدتی مانند سرماخوردگی مبتلا شدید، اطمینان حاصل کنید که به قدر کافی برای برگشتن به دویدن، سالم هستید. قانون کلی برای دویدن با سرماخوردگی این است که اگر علائم سرماخوردگی در بالای گردن تان ( عطسه کردن، گلو درد، آب ریزش بینی ) مشاهده شد، میتوانید بدوید. اما اگر علائم در پایین گردنتان ( تنفس سخت، سرفه شدید، استفراغ و …) مشاهده شد، بهتر است تا سلامتی کامل تان، شروع به دویدن نکنید.

اگر به مدت کمتر از ۷ روز ندویدید، سعی نکنید تا در یک بازه زمانی کوتاه، مسافت هایی را که ندویده اید، بدوید. چون احتمال اینکه به دلیل بیش تمرینی ، مصدوم شوید وجود دارد. فقط برنامه قبل از بیماری تان را ادامه دهید. شاید در اولین تمرین تان بعد از برگشت به دویدن، کمی احساس تنبلی و کسلی کنید، اما نگران نباشید، چون بعد از ۱ یا ۲ بار دویدن، این حس از بین می رود.

اگر ۱ یا ۲ هفته از دویدن دور شدید

اگر بنا به دلایلی مانند مصدومیت، یک یا دو هفته از دویدن، دور شدید، سعی کنید نصف مسافتی را که قبل از مصدومیت می دویدید، بدوید. اگر دوران مصدومیت تان را تمام کرده اید، سعی کنید با دوهای آرام و ساده با مسافت کم شروع کنید، چون شروع با دوهای طولانی و یا سخت، میتواند دوباره شما را مصدوم کند. شما باید طی ۲ یا ۴ هفته به شرایط قبل از مصدومیت تان برگردید.

اگر به مدت بیشتر از ۲ هفته از دویدن دور شدید چی؟

با دوری بیشتر از ۲ هفته ای، باید هنگام شروع دوباره دویدن تان، مقداری محافظه کار باشید. به احتمال زیاد دلیل دوری شما از دویدن به مدت بیشتر از ۲ هفته، مصدومیت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کاملا برای برگشت آماده هستید. اگر تحت درمان هستید، اطمینان حاصل کنید که برای برگشت، آماده هستید. اگر برای برگشت به دویدن آماده نیستید، شما می توانید تمرینات کراس تراینینگ را تا مدت آمادگی جهت دویدن انجام دهید. البته باید تمرینات کراس را وقتی انجام دهید که بر روی مصدومیت تان تاثیر منفی نداشته باشد. از این رو بهتر است، با پزشک معالج و یا فیزیوتراپیست خود در این زمینه مشورت کنید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

بنر پکیج صفر تا صد دونده

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا