به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
مبتدیان

بهترین سطح برای دویدن و پیشگیری از مصدومیت

دویدن یکی از زیباترین و در حین حال لذت بخش ترین رشته های ورزشی است که می توانید در هر مکان و جایی آن را انجام دهید. تنها کاری که باید بکنید این است که کفش های دویدن خود را بپوشید و در را باز کنید و بدوید. شاید هم بخواهید دویدن در مسیرهای جنگلی و …. را تجربه کنید.

به هر حال در هر سطحی می توانید بدوید. اما خب همه سطوح فشار یکسانی به مفاصل و بدن وارد نمی کنند و بعضی از سطوح فشار زیادی به بدن وارد می کنند که اگر دونده در دویدن روی این سطوح زیاده روی کند، احتمال آسیب خود را بالاتر می برد.

در پست امروز سطوح مختلف دویدن را رتبه بندی کردیم و نقاط مثبت و منفی هر سطح را نیز آورده ایم.

دویدن روی چمن – بهترین سطح برای دویدن

دویدن در مسیر جنگلی

دویدن روی زمین

دویدن در پیست

دویدن روی تردمیل

دویدن روی آسفالت

دویدن روی گل

دویدن روی بتن

دویدن روی برف

حرف آخر

درجه بندی که در مطلب امروز انجام شده است، به این معنی نیست که نباید در سطوحی مانند برف و بتن و …. ندوید. بلکه این درجه بندی به شما کمک می کند تا بفهمید که سطوح مختلف چه نقاط مثبت و منفی دارند و باید سعی کنید دویدن در همه سطوح را تجربه کنید. البته بیشتر تمرینات تان باید در سطحی باشند که می خواهید در آن رقابت کنید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

بنر پکیج صفر تا صد دونده

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا