به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
برنامه دویدنمبتدیان

برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن ۵ کیلومتر

برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن ۵ کیلومتر ۸ هفته ای برای کسانی طراحی شده است که می خواهند با تکنیک پیاده روی-دویدن، خودشان را برای مسابقه ۵ کیلومتر آماده کنند. در این برنامه فرض می شود که شما می توانید تکنیک پیاده روی-دویدن( دویدن ۵ دقیقه ای و پیاده روی ۱ دقیقه ای متناوب یا اینتروال) را به مدت ۳۰ دقیقه اجرا کنید. اگر سابقه دویدن نداشته باشید، شاید بخواهید که با برنامه مبتدی دویدن ۴ هفته ای شروع کنید. اگر می توانید به راحتی ۱ مایل بدوید، شاید بخواهید برنامه تمرینی ۵ کیلومتر مخصوص مبتدیان یا برنامه تمرینی ۴ هفته ای ۵ کیلومتر را امتحان کنید.

اگر سابقه بیماری یا مصدومیت خاصی دارید، حتما با دکترتان در مورد شروع دویدن و یا فعالیت های دیگر مشورت کنید.

یادداشت هایی درباره این برنامه تمرینی

این برنامه یک برنامه پیاده روی-دویدن برای برنامه دو می باشد، بنابراین بعضی از دستورالعمل های شما در برنامه پیاده روی-دویدن اینتروال وجود خواهند داشت. اولین چیزی که در این برنامه وجود دارد عدد مربوط به دویدن و دومین عدد مربوط به پیاده روی می باشد. بنابراین، برای مثال، ۵/۱ به معنی دویدن ۵ دقیقه ای(عدد سمت چپ) و سپس پیاده روی به مدت ۱ دقیقه(عدد سمت راست) می باشد.

شما باید دویدن تان را با ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم کردن یا پیاده روی سبک شروع کنید. همچنین باید دویدن تان را با ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی یا حرکات کششی مخصوص دونده ها به اتمام برسانید.

شما مجبور نیستید که در روزهای خاصی بدوید، با اینحال نباید روزهای پشت سر هم را نیز بدوید. بهتر است که روزهای بین دوهایتان را به استراحت و تمرینات کراس اختصاص دهید. تمرینات کراس می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، رقص، شنا و یا هر نوع فعالیتی دیگری باشد که از انجام آن لذت می برید.

 

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

بنر پکیج صفر تا صد دونده

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا