به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
برنامه دویدنمبتدیان

برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن نیمه ماراتن

این یک برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن نیمه ماراتن ۱۲ هفته ای است که با متد پیاده روی-دویدن طراحی شده است، تا بتوانید بعد از ۱۲ هفته، از خط پایان نیمه ماراتن ۱۳.۱ مایلی بگذرید. در متد پیاده روی-دویدن، شما باید در مسابقه تان، از پیاده روی و دویدن استفاده کنید.

برای شروع این برنامه، شما باید حداقل ۲ ماه سابقه پیاده روی-دویدن داشته باشید و حداقل بتوانید ۸ تا ۱۰ مایل در هر هفته بدوید. اگر احساس می کنید، که این برنامه تمرینی برای شما سنگین است، می توانید برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن ۱۰ کیلومتر مخصوص مبتدیان را متحان کنید. اما اگر می خواهید برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن نیمه ماراتن را امتحان کنید، با ادامه مطلب همراه باشید.

تمرینات پیاده روی-دویدن

این برنامه یک برنامه پیاده روی-دویدن برای برنامه دو می باشد، بنابراین بعضی از دستورالعمل های شما در برنامه پیاده روی-دویدن اینتروال وجود خواهند داشت. اولین چیزی که در این برنامه وجود دارد عدد مربوط به دویدن و دومین عدد مربوط به پیاده روی می باشد. بنابراین، برای مثال، ۴/۱ به معنی دویدن ۴ دقیقه ای(عدد سمت چپ) و سپس پیاده روی به مدت ۱ دقیقه(عدد سمت راست) می باشد.

شما باید دویدن تان را با ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم کردن یا پیاده روی سبک شروع کنید. همچنین باید دویدن تان را با ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی یا حرکات کششی مخصوص دونده ها به اتمام برسانید. سعی کنید با سرعتی بدوید، که بتوانید به راحتی حرف بزنید. همچنین بهتر است که فعالیت تان را با حرکات کششی مخصوص دونده ها تمام کنید.

پیاده روی تان باید با سرعت متوسط باشد و به هیچ وجه شامل هیچ گونه دویدنی نباشد.

ساختار برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن نیمه ماراتن

شما مجبور نیستید که در روزهای خاصی بدوید، با اینحال نباید روزهای پشت سر هم را نیز بدوید. بهتر است که روزهای بین دوهایتان را به استراحت و تمرینات کراس اختصاص دهید. تمرینات کراس می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، رقص، شنا و یا هر نوع فعالیتی دیگری باشد که از انجام آن لذت می برید.

روز دو طولانی شما خیلی مهم است، چون دو طولانی باعث می شود که شما برای مسافت های طولانی مانند نیمه ماراتن آماده شوید. سعی کنید، که در روز دو طولانی تان، وسایل روز مسابقه مانند کفش، ساعت، جوراب، لباس و دیگر ملزومات را استفاده کنید، تا برای روز مسابقه آماده شوید.

برنامه تمرینی پیاده روی-دویدن نیمه ماراتن

 

 

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

بنر پکیج صفر تا صد دونده

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

‫۲ دیدگاه ها

  1. در متن یک لینک وجود داره به نام “حرکات کششی مخصوص دونده ها ” ولی با کلیک بر روی لینک قید شده؛ به صفحه ای که محتویاتی نداره؛ هدایت خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا