به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
زنان

۱۰ ورزش روزانه برای زنان

به عنوان یک سبک زندگی سالم، باید یک برنامه ورزشی منظم روزانه داشته باشید. ورزش روزانه، بدنتان را در شکل خوبی نگهداشته، و قدرت، استقامت و همچنین انعطاف پذیری تان را افزایش می دهد. همچنین ورزش، شما را از بیماری ها دور کرده و یک زندگی سالم همراه با پوستی صاف و روشن را به همراه دارد. در ادمه قصد داریم تا بهترین ورزش های روزانه را برای زنان معرفی نماییم، با ادامه مطلب همراه باشید.

ورزش روزانه برای زنان

۱.دویدن

علاوه بر سوزاندن کالری زیاد، دویدن به افزایش ظرفیت قلبی عروقی و همچنین افزایش استقامت ماهیچه ها کمک می کند. دویدن نوعی از ورزش هوازی است که از ترکیب گلوکز و یا چربی های موجود در بدن با اکسیژن، انرژی تولید می کند. دویدن بهترین ورزش برای زنان و مردان است. برای آشنایی با فواید دویدن، مطلب ۷۱ فایده دویدن که علم اثبات کرده است را حتما بخوانید.

۲.دوچرخه سواری

بیشتر افراد از دوچرخه سواری لذت می برند، چون به بازه سنی خاصی محدود نمی شود، و هر کسی با هر شرایط فیزیکی می تواند آن را انجام دهد. دوچرخه سواری یک ورزش عالی برای بهبود ظرفیت قلبی عروقی و شش ها و همچنین بالابردن استقامت است.

ورزش روزانه برای زنان

۳.یوگا

انجام روزانه یوگا، می تواند اثرات بیشتری به نسبت دیگر ورزش ها داشته باشد. یوگا علاوه بر فواید جسمی بی نظیر، فواید ذهنی روانی زیادی نیز دارد. به همین دلیل باعث بازسازی انرژی درونی و ذهنی می شود.

ورزش روزانه برای زنان

۴.ورزش

انجام ورزش هایی که نیاز به فعالیت بالایی دارند مانند تنیس، بسکتبال، هاکی، فوتبال و غیره می تواند انتخاب خوبی باشد. این ورزش ها باعث افزایش هماهنگی عصب و عضله، افزایش تعادل و استقامت می شوند.

۵.ایروبیک

ایروبیک باعث افزایش تدریجی ضربان قلب می شود. فقط ۳۰ دقیقه ایروبیک، برای کاهش وزن، افزایش استقامت و تقویت سیستم قلبی عروقی عالی است. همچنین ایروبیک باعث کاهش خطر بیماری های قلبی، دیابت ها و کلسترول و قند خون بالا می شود. البته انجام این ورزش در کنار دوستان، اثرات روانی مثبتی مانند شادابی بیشتر نیز در پی دارد.

ورزش روزانه برای زنان

۶.شنا

یکی دیگر از ورزش های روزانه مناسب زنان، شنا است که تمام بدن را درگیر می کند. طی شنا، قلب شما برای تولید انرژی بیشتر باید سریعتر کار کند که در نتیجه منجر به بهبود سیستم قلبی عروقی می شود. علاوه بر این، شنا باعث آرامش بدنتان می شود و سرگرم کننده نیز است.

ورزش روزانه برای زنان

۷.پله نوردی یا طناب زنی

هر دوی این ورزش ها در بازه زمانی کوتاه، فواید سلامتی زیادی دارند. در مقایسه با دویدن، فشار کمتری به زانو وارد می شود. پله نوردی و طناب زنی باعث افزایش قدرت نیم تنه پایین می شود. همچنین به افزایش قدرت استخوان ها نیز کمک می کند.

بنر پکیج صفر تا صد دونده

ورزش روزانه برای زنان

۸.دراز نشست

دراز نشست، شکم تان را خوش فرم و قوی می کند و قدرت ماهیچه های هسته مرکزی بدنتان را نیز افزایش می دهد.

ورزش روزانه برای زنان

۹.اسکات ها

اسکات علاوه بر اینکه کل بدن را درگیر می کند، باعث افزایش چربی سوزی شده و همچنین دامنه حرکتی اعضای بدنتان را نیز بهبود می بخشد. انواع اسکات وجود دارند مانند: اسکات تیپتو، اسکات سومو و یا غیره.

ورزش روزانه برای زنان

۱۰.پرس بالا

پرس بالا که حرکتی مانند شنا سوئدی است، عضلات اصلی سینه و شانه ها را هدف قرار می دهد. همچنین ماهیچه های پا، کمر و شکم نیز در این حرکت درگیر می شوند. مانند تصویر، دستانتان را روی یک نمیکت یا صندلی بگذارید و پاهایتان را به عرض شانه هایتان باز نمایید، سپس به آرامی بدنتان را پایین بیاورید تا جایی که زاویه دستانتان ۹۰ درجه شود و دوباره به بالا برگردید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا