به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
تغذیه

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو | مواد غذایی مفید برای سلامتی مو

۱.غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

موهای زیبا و براق، به بیشتر از شامپو نیاز دارند. برای داشتن موهایی سالم، باید غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو مصرف نمایید. مواد غذایی شامل پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳، آهن، روی، کلسیم، بیوتن و ویتامین A ، ویتامین C، ویتامین E و D.

شاید با خودتان بگویید که من چطور می توانم این همه ماده مغذی را بخورم؟ اما نگران نباشید، چون شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل سالم، از همه ویتامین ها و سایر مواد معدنی بهره مند شوید. در ادامه به معرفی غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو خواهیم پرداخت.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۲.ماهی

ماهی هایی مانند سالمون یا تن جزو غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو می باشند که پروتئین، اسیدچرب امگا ۳، و ویتامین سی بالایی دارند، اگرچه اسید چرب امگا۳ زیادی دارند، چربی و کالری کمی دارند. می توانید سالمون و یا تن را همراه با برنج و دیگر غذاها میل کرده و یا آن را به عنوان سوشی میل نمایید. همچنین شاه ماهی، ساردین، و قزل آلا نیز امگا۳ بالایی دارند.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۳.برگ های سبز تیره

اسفناج و کلم بروکلی نیز جزو غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو هستند که منبع عالی از ویتامین A، آهن، کلسیم و ویتامین سی هستند. همچنین این مواد غذایی کالری کمی نیز دارند. از این مواد غذایی می توانید به عنوان سالاد و یا در کنار سیر و روغن زیتون به عنوان یک پیش غذا استفاده کنید.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۴.آجیل

بادام ها، گردوها و کلا گروه آجیل نیز جزو غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو هستند که حاوی پروتئین گیاهی، بیوتن، مواد معدنی و ویتامین E بالایی هستند. گردو همچنین منبع مناسبی برای اسیدهای چرب امگا۳ می باشد. می توانید از گردو به عنوان میان وعده همراه پنیر و یا همراه خرما استفاده کنید. یا مخلوطی از آجیل ها را به عنوان یک میان وعده مفید میل نمایید.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۵.سیب زمینی شیرین و یم (سبزیجات)

سیب زمینی شیرین و یم ها سرشار از ویتامین A هستند، به اضافه اینکه آنها حاوی ویتامین C، و کلسیم نیز می باشند. می توانید مانند سیب زمینی عادی، سیب زمینی شیرین را نیز گریل کرده و یا کبابی میل کنید.

خوراکی های سالم برای دونده ها

۶.تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی از پروتئین و بیوتن بوده و جزو غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو می باشد و همچنین حاوی ویتامین A و E  است، به اضافه اینکه مقداری آهن و کلسیم نیز دارد. تخم مرغ های تولید شده توسط مرغ های تغذیه شده با رژیم غذیی خاص “تخم مرغ های امگایی” نامیده می شوند و منبع خوبی از اسید چرب امگا۳ هستند.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۶.حبوبات

سویا، لوبیای خشک و عدس و کلا دسته حبوبات جزو غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو هستند که منبع عالی از پروتئین، روی، آهن و بیوتن نیز هستند. برای پخت انواع سوپ ها و خورشت ها از حبوبات می توانید استفاده کنید.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

بنر پکیج صفر تا صد دونده

۷.صدف

صدف ها مقدار بسیار زیادی روی دارند به اضافه اینکه آنها منبع عالی از پروتئین نیز هستند.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۹.شیر و لبنیات

تولیدات لبنیاتی پروتئین، ویتامین D، و کلسیم بالایی دارند. سعی کنید که شیر و لبنیات کم چرب تهیه کنید تا کالری زیادی وارد بدنتان نشود. ماست یونانی را همراه عسل، توت فرنگی، و یا آجیل ها سرو کرده و به عنوان یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه و سالم میل کنید. همچنین شیر تولید شده از بادام ها، سویا و یا برنج نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۱۰.فلفل قرمز

فلفل های قرمز ویتامین A و C بالایی دارند، به اضافه اینکه کالری بسیار کمی نیز دارند. فلفل را می توانید به عنوان چاشنی به انواع خورشت و سوپ اضافه کرده و یا آن را همراه سالاد میل نمایید.

غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو

۱۱.گوشت گاو کم چرب

گوشت گاو منبع خوبی برای روی و پروتئین است. گوشت گاو حاوی چربی و کالری زیادی است، بنابراین باید قسمتی که کم چربی باشد را انتخاب کنید. یک تکه باریک از گوشت گاو را می توانید همراه برنج و سایر غذاها میل نمایید.

بعد از اینکه به غذاهای مفید و سالم برای سلامتی مو آشنا شدید، می توانید از آنها در برنامه غذایی تان استفاده کنید. البته دقت داشته باشید مواد غذایی بالا، فقط برای موهای سالم مفید نیستند، بلکه مواد غذایی مفید و سالمی نیز هستند، که خوردن آنها علاوه بر سلامتی موها، باعث بهبود کارایی بدن و سلامتی ورزشکاران نیز خواهد شد.

سرویس تحقیقاتی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، National Nutrient Database for Standard Reference  ، دیتابیسی را تهیه کرده است که از آن می توانید مواد مغذی و کالری  تشکیل دهنده هر ماده غذایی را بدست بیاورید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا