به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
تغذیه

مقدار کالری موجود در قهوه و فواید آن

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است. بعضی از افراد قهوه سیاه را ترجیح میدهند، بعضی از آنها اسپرسو، بعضی از افراد نیز همراه با شیر زیاد و یا شکر زیاد، و انتخاب های یگر.

آیا به نوع خاصی از قهوه علاقه مندید ؟ آیا قهوه لاته ، کاپوچینو، موکا، قهوه دم کرده سرد را ترجیح میدهید؟

مهم نیست چه قهوه ای میخورید، در پایان یک روز، آیا نوشیدن قهوه برایتان مفید است؟

نوشته های مشابه

برخی تحقیقات نشان میدهد ممکن است قهوه برخی فواید سلامتی داشته باشد.

آیا قهوه سالم است؟

سالم بودن به شما بستگی دارد که کلمه “سالم” را چطور تفسیر میکنید. اگر کالری کم، کربوهیدرات کم، با چربی کم برای رژیم غذای تان خوب باشد، پس یک فنجان قهوه سیاه میتواند انتخاب مناسبی باشد. مقدار کالری موجود در یک فنجان قهوه سیاه، ۱کالری است!. حقایق تغذیه ای (مواد مغذی)در مورد یکی از نوشیدنی های مورد علاقه آمریکایی ها، این است که به فنجان قهوه چه چیزی اضافه میکنید و یا بیشتر از یک فنجان میخورید یا نه ؟

حقایق موادمغذی قهوه

یک فنجان قهوه (۲۷۰ گرم)

۱ کالری

سدیم ۶ میلی گرم

پتاسیم ۱۳۲.۱۵ میلی گرم

پروتئین ۰.۳ گرم

کلسترول ۰ گرم

کربوهیدات ۰ گرم

فیبر ۰ گرم

شکر ۰ گرم

بنر پکیج صفر تا صد دونده

چربی اشباع شده ۰ گرم

چربی اشباع نشده -۰ گرم

کلسیم ۰ گرم

آیا قهوه مغذی است ؟

براساس حقایق تغذیه ای بالا، یک فنجان قهوه سیاه ارزش تغذیه ای بالایی ندارد، جز اینکه دارای مقداری سدیم و پتاسیم و مقدار ناچیزی پروتئین است.

البته این موارد بسته به نوع قهوه شما و افزودنی ها تغییر میکند. برای مثال اگر به قهوه شیر بیافزایید، مسلما پروتئین و چربی(به کم چرب یا پرچرب بودن شیر بستگی دارد) فنجانی که مینوشید، تغییر خواهد کرد، که در نتیجه باید کالری آن نیز افزایش یابد.

مقدار کالری افزودنی ها

مانند هر غذای دیگی، افزودن مواد دیگر مانند شکر، کرم کارامل، خامه، و دیگر افزودنی ها میتواند کالری آن را افزایش دهید.

افزودنی

شکر(۱ قاشق چای خوری)

نصف نصف(۲قاشق چای خوری)

کرم وانیلی فرانسوی(۱ قاشق چای خوری)

کالری / چربی افزوده شده

۱۶کالری / ۰ چربی

۴۰ کالری / ۴ گرم چربی

۳۵ کالری / ۲ گرم چربی

مزایای بالقوه قهوه

قهوه مستقیما اثرات بالقوه سلامتی دارد. برای مثال، بعضی تحقیقات نشان داده است که کسانیکه قهوه مینوشند خطر ابتلای به دیابت نوع ۲ در آنها کاهش می یابد، همچنین خطر ابتلای به بیماری پارکینسون، بیماری قلبی، زوال عقل، و حتی بعضی از سرطان ها نیز در آنها کاهش می یابد. بعضی از تحقیقت نشان داده است که خوردن قهوه میتواند باعث کاهش مرگ و میر( ناشی از بالا رفتن سن) نیز شود. اما به این معنی نیست که فقط خوردن قهوه باعث رخ دادن این اثرات میشود.

مسلما اگر فردی باشید که تحرک کم و رژیم غذایی سالمی نداشته باشید، در معرض بیماری های قلبی و … هستید و صرفا با خوردن قهوه نمیتوانید از این بیماری ها در امان باشید.

متخصصان پزشکی بطور کلی توصیه میکنند که در مقایسه با قهوه همراه با افزودنی هایی مانند شکر و چربی، بهتر است که قهوه سیاه میل کنید، چون تاثیر سودمندتری روی بدن میگذارد.

قهوه کافئین دارد، یک محرک قوی، که ممکن است باعث شود مردم احساس انرژی بیشتری را داشته باشند، اما بعضی از افراد نیز مانند زنان که خطر ابتلا به پوکی استخون یا در بعضی از افراد باعث افزایش فشار خون میشوند، بنابراین این گونه افراد باید مراقب مصرف روزانه شان باشند.

انتخاب و نگهداری قهوه

بهترین حالتی که قهوه عطر دلپذیری دارد، زمانی است که به شکل لوبیا است. به همین دلیل، بسیاری از طرفداران قهوه جاوا، لوبیای تازه قهوه را تهیه میکنند و قبل از استفاده آن را تمیز میکنند. چه شما لوبیای کامل قهوه و یا پودر آن را بخرید، قهوه باید در مکانی حاری از رطوبت و خشک و همچنین در ظرفی نگهداری شود که مانع ورود هوا باشد همچنین در اتاقی نگهداری شود که مطابق استاندارد های اتحادیه قهوه است.

آماده کردن قهوه

وقتیکه خودتان قهوه را درست میکنید، مقدار شکر، نوع شیر و همچنین بقیه موارد را کنترل میکنید. بسیاری از کافی شاپ ها قهوه پرکالری سرو میکنند که گران قیمت هم است.

خب چرا نباید وقت خود را صرفه جویی کنید، و در هزینه و همچنین کالری مصرفی صرفه جویی داشته باشید؟

وقتیکه قهوه را درست میکنید، از شیر کم چرب و شکر خیلی کم استفاده خواهید کرد که مطمئن هستید، کالری کمی دارد. همچنین میتوانید از پودر کاکائو و یا دارچین برای خوش طعم کردن قهوه استفاده کنید. بجای خوردن نوشیدنی هایی نوشابه ای مانند پیپسی و کوکا، میتوانید خودتان قهوه یخی درست کنید. مقداری قهوه که به آن یخ اضافه کنید و نصف فنجان به آن شیر سرد اضافه کنید. نوشیدنی های بدون الکل مانند کوکا، پیپسی و …. بالای ۱۵۰ کالری دارند و هیچ فایده سلامتی برای شما ندارند. قهوه یخی همراه شیر کم چرب حدود ۴۰ کالری، ۴ گرم پروتئین، و دیگر مواد مغذی مانند کلسیم را دارد.

همچنین در نظر بگیرید زمان رفتن به کافی شاپ نیز علاوه بر هزینه برایتان ذخیره میشود. میتوانید از این زمان که برای رفتن به کافی شاپ استفاده میکردید، برای یک ورزش ۱۵ دقیقه ای با تردمیل استفاده کنید.

تغییرات ساده در سرو روزانه قهوه میتواند ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری روزانه را کاهش داده و تاثیر بزرگی بر روی رژیم غذایی در انتهای ماه داشته باشد. زمانی را برای یادگیری سرو قهوه در خانه صرف کنید، چون باعث صرفه جویی در هزینه و وقت خواهد شد.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا