به کانال تلگرامی ما ملحق شوید.

کلیک کنید
بنر پکیج صفر تا صد دونده
کفش

تشخیص کتونی اورجینال دویدن از تقلبی با پیروی از ۱۰ نکته

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دونده‌ها و ورزشکاران ایرانی، تشخیص کتونی اروجینال از تقلبی یا فیک است. امروزه کارگاه‌های تولیدی بی‌کیفیت زیادی کفش‌های تقلبی دویدن زیادی را روانه بازار می‌کنند که عمدتا در چین در حال فعالیت هستند و متاسفانه بعضی از سودجویان آنها را به افراد زیادی با برچسب کفش اورجینال یا اصل می‌فروشند.

موجودویت این کفش‌های فیک یا تقلبی بازار یا نمونه‌هایی که از آنها به عنوان‌هایی مانند های‌کپی، کپی و … یاد می‌شود در بازارهای جهان سوم و یا کشورهایی که قدرت خرید مردم به دلیل افزایش ارزش دلار کاهش پیدا کرده است، بیشتر می‌شود.

اما خوشبختانه با روش‌های زیادی میتوان از اصل‌بودن و اورجینال‌بودن کفش دویدن یا کفش ورزشی مطمئن شد که امروز میخواهیم به شما کمک کنیم به راحتی بتوانید این کفش‌ها را از کفش‌های تقلبی تشخیص دهید.

تشخیص کتونی اورجینال دویدن از تقلبی با پیروی از ۱۰ نکته

امروزه با این وضعیت دلار در ایران، قیمت کفش ها و اجناسی که به دلاری خریداری میشوند سر به فلک کشیده است. با این حال، باز هم سودجویانی هستند که کفش‌های تقلبی را به قیمت کفش‌های اورجینال به دونده‌ها می‌فروشند. در ادامه میخواهیم با ۱۰ نکته به شما کمک کنیم که چطور بتوانید کتونی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهید. با ادامه مطلب همراه مان باشید.

۱.تفاوت قیمت زیاد

کفش‌های اصل هر برندی، به دلیل قیمت بالای دلار، قیمت تومانی بالایی دارند، مگر اینکه فروشنده کفش موردنظر را در تخفیف‌ها خریداری کرده باشد و یا کفش استوک و تاناکورا باشد. باز هم این کفش‌ها به نسبت کفش‌های فیک قیمت بالاتری دارند. اما کفش‌های های کپی یا به اصلاح فیک بازار، قیمت به مراتب پایین‌تری نسبت به مدل مشابه خارجی دارند.

مگه اینکه فروشنده قیمت مشابهی برای محصول فیک خود در نظر بگیرد.

چون در تولید محصولات تقلبی و فیک از مواد با کیفیت کمتری در مقایسه با تولید کفش اورجینال استفاده می شود، معمولا قیمت نهایی آنها کم‌تر بوده و به همین دلیل قیمت کمی دارند. شاید قیمت آنها شما را برای خرید وسوسه کند، اما واقعیت این است که این کفش‌ها شاید برای پیاده روی مناسب باشند، اما به هیچ وجه برای دویدن مناسب نیستند.

در همه کارخانه‌ها و برندهای مطرح دنیا شامل: پوما، آسیکس، آدیداس، نایک، بروکس، سالومون و …. مهندسین و طراحان شبانه‌روز در حال طراحی بهترین کفش‌ها متناسب با انواع پا و نودع دویدن دونده‌ها هستند تا دویدن را بیشتر برای آنها لذت‌بخش‌تر کرده و هم‌چنین بهره‌وری و کارایی دویدن دونده را نیز افزایش دهند. چیزی که در کفش‌های های کپی مشاهده نمی‌شود.

تشخیص کفش اصل از فیک

۲.شکل و ظاهر کفش اصل با کفش تقلبی متفاوت است

شاید برای بار اول تشخیص کتونی اورجینال از تقلبی برایتان سخت باشد. اما اگر با دقت به آنها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که کفش‌های اصل و اورجینال از مواد مرغوب‌تری تهیه شده‌اند که به همین دلیل تفاوت ظاهری محسوسی دارند.

یکی از بهترین روش‌ها برای فهمیدن اینکه یک کفش اورجینال است و یا فیک، مقایسه کفش با تصویر مدل کفش مورد نظر در وبسایت‌های مطرح یا وبسایت تولیدکننده آن کفش است.

دقت داشته باشید باید تمامی جزئیات روی بدنه، داخل کفش و زیره کفش وجود داشته باشد. معمولا کفش‌های فیک و تقلبی بازار حاوی اینگونه جزئیات نیستند.

برای مثال کفش‌های ساکونی، در بخش زیره و جلوی پنجه، لوگوی ساکونی به شکل حرفه‌ای درج شده است، در حالی که کفش‌های های‌کپی حاوی این لوگوی و باقی جزئیات نیستند.

جدای از این، شکل و ظاهر کفش‌های تقلبی و فیک با کفش‌های اصلی بسیار متفاوت است. برای بهتر متوجه‌شدن این تفاوت می‌توانید از یک مغازه کفش اورجینال دویدن دیدن کرده و بعدا از مغازه‌ای که کفش‌های های‌کپی می‌فروشد، سر بزنید.

بنر پکیج صفر تا صد دونده
تشخیص کتونی اورجینال از تقلبی

۳.استفاده از لوگوهای متفاوت

معمولا کارخانه‌های تولیدی کفش‌های فیک با اعمال تغییراتی در لوگوی اصلی برای کفش‌های خود استفاده می‌کنند. برای مثال یک کفش اصل که برند asics دارد را با تولید کفش تقلبی به اسم asix به فروش می‌رسانند. بعضی از آنها شکل لوگو را عوض کرده و بعضی دیگر املای آن را.

البته که استفاده از لوگو و برند میتواند مشکلات قانونی برای تولیدکننده در پی داشته باشد، اما خب بعضی از تولیدکننده‌های بی‌کفیت کفش‌های تقلبی، این خطر را به جان می‌خرند و حتی لوگوی برند اصلی را روی محصولات خود حک می‌کنند.

تشخیص کتونی اورجینال دویدن از تقلبی

۴.کفش‌های فیک کفش‌هایی بدون شناسنامه هستند

هر کفش اورجینال و اصلی که تولید می‌شود حاوی بارکدی جهت اطمینان از اصل‌بودن کفش است. برای مثال تمامی کفش‌های بروکس یک شناسه در زبانه کفش دارند که با جستجوی آن، بلافاصله تصاویر و مدل کفش در گوگل نمایش داده می‌شود.

معمولا کفش‌های فیک و تقلبی هم این شناسه‌ها یا بارکدها را دارند، اما این شناسه و بارکدها نیز مانند خود محصول‌شان فاقد اعتبار بوده و با جستجو در گوگل، هیچ اطلاعاتی از محصول موردنظر برای شما نمایش داده نخواهد شد. بنابراین صرفا به دلیل داشتن بارکد و یا اطلاعاتی مانند شناسه و شماره کفش و …. نباید تصور کنید که آن کفش اصل است.

یک کفش اصل، اسم مدل، بارکد محصول و تمامی جزئیات مدل موردنظر را دارد. هر کفشی که در خط تولید برندها تولید می‌شود، مدل و اسم مخصوصی دارد. معمولا درصد بسیار کمی از کفش‌های های‌کپی حاوی مدل و اسم مخصوص هستند و فقط اسم برند بر روی آنها حک می‌شود. به هر حال یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص کتونی اورجینال دویدن از تقلبی استفاده از بارکد هک شده روی کارتن یا کف‌ها است.

تشخیص کفش اصل از فیک

۵.جعبه کفش‌های فیک، بی‌کفیت است.

جدای از اینکه این کفش از بارکدهای تقلبی استفاده می‌کنند، در بیشتر موارد، جعبه‌های بی‌کیفیتی نیز دارند. کارخانه‌های تولید کفش‌های تقلبی از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا بتوانند قیمت تمام شده محصولات‌شان را پایین بیاورند. به همین دلیل استفاده از مواد نامرغوب در تولید کفش و جعبه آنها یکی دیگر از روش‌های این سودجویان است.

با اینحال حتی اگر کفش جعبه مناسبی هم داشت، به راحتی می‌توانید با شناسه حک شده روی بدنه جعبه از صحت آن مطمئن شوید. البته از فروشنده بخواهید که شناسه و بارکد روی جعبه را با بارکد روی زبانه کفش تطبیق دهد.

تشخیص کفش اصل از فیک

۶.تفاوت کفش با تصویر آن در وبسایت مرجع

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص کتونی تقلبی از اصل، مقایسه آنها با محصول موجود در وبسایت برند اصلی یا وبسایت‌های مطرح است. معمولا کفش‌های فیک و تقلبی، ریزه‌کاری‌ها و جزئیات و محل حک‌کردن لوگو و …. را در کفش اصلی رعایت نمی‌کنند.

برای مثال ممکن است کارخانه اصلی تولیدکننده کفش، لوگو را بر روی بدنه حک کرده باشد و به صورت برجسته لمس شود. اما کفش فیک، لوگو روی آن برجسته نباشد.

۷.تفاوت در جنس پارچه و مواد استفاده شده داخلی

معمولا بیشتر کفش‌های اصلی از کفی سه بعدی و حرفه‌ای برای داخل کفش استفاده می‌کنند که حاوی لوگو یا مدل کفش نیز می‌باشد. اما کفش‌های فیک و تقلبی بازار، کفی ساده دارند که با یک نگاه میتوان متوجه کیفیت پایین آنها نیز شد.

۸.وزن کفش‌ها

همه کفش‌های تولیدی برندهای برتر دنیا، وزن مشخصی دارند. یکی از بهترین روش ها برای تشخیص کفش‌های اصل از کفش های فیک، وزن آنها است. وزن تمامی کفش‌های دویدن با سایزی که خواهان آن هستید را میتوانید در وبسایت مرجع تولید‌کننده کفش مشاهده کرده و آن را با وزن کفش فیک مقایسه کنید.

کفش‌های فیک و تقلبی در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچکی که اکثرا در چین هستند تولید می‌شوند، اما تولید‌های برندهای مطرح دنیا که کفش‌های اورجینال دویدن و ورزشی را تهیه ‌می‌کنند، از گروهی از مهندسین، طراحان برتر و بهترین مواد مرغوب همراه با خط تولید حرفه‌ای استفاده می‌کنند که باعث می‌شود هر کفش وزن مشخصی موردنظر آنها را داشته باشد. اما کفش‌های تقلبی چنین نیستند. پس از یاد نبرید این روش نیز یکی از رو‌ش‌های خوب برای تشخیص کتونی اورجینال دویدن از فیک است.

تشخیص کفش اصل از فیک

۹.دوخت کفش‌ها

دوخت کفش‌های های‌کپی با کفش‌های اصل و اورجینال را مقایسه کنید. معمولا دوخت در کفش‌های تقلبی بازار به نسبت محصول اورجینال، بسیار ضعیف بوده و میتوان با مقایسه آنها به این نکته پی برد.

۱۰.جزئیات ریز

به محل دقیق قرارگیری لوگو در کفش اصلی دقت کنید و آن را با کفش فیک مقایسه کنید. بعضی از قسمت‌های کفش اورجینال رنگی هستند و کفش فیک رنگی نیست، به این موارد دقت کنید. هر گونه جزئیات باید روی کفش حک شده باشد.

حرف آخر

در آخر توصیه ما این است که از وبسایت‌ها، پیج‌ها و یا کانالی‌هایی خرید کنید که معتبر هستند. معمولا فروشنده‌ها به خریدران می‌گویند که کفش موردنظر فیک است یا اصل، ولی فروشنده‌هایی هم هستند که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و کفش‌های فیک را به خریداران قالب می‌کنند. بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از این امر، خریداری کفش از کسب‌و‌کارهای معتبر بوده و اینکه از راهنمای تشخیص کتونی اورجینال دویدن از تقلبی که در این مطلب آورده شده است، استفاده کنید.

اگر قصد خریداری کفش به صورت آنلاین را دارید، از فروشنده بخواهید که عکس محصول را برای شما بفرستد. البته نه عکسی که در اینترنت یافت می‌شود، بلکه عکسی که خود فروشنده از محصول گرفته است.سپس تصاویر را با نسخه اورجینال کفش آن برند مقایسه کنید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

سیروان آلی

دویدن بخش بزرگی از زندگی من رو تشکیل میده. از وقتی که یادم میاد عاشق دویدن بودم و از همون اوایل بچگی که عاشق دوهای سرعت بودم تا همین امروز که بیشتر استقامتی مسافت کوتاه می‌دوم، دویدن همیشه جزو ثابتی از زندگیم بوده. این وبسایت رو راه‌اندازی کردم تا به بقیه کمک کنم با قدیمی‌ترین ورزش دنیا که تو ژنتیک ما انسان‌ها هستش آشنا بشن و با انجامش به سلامتی جسمی و ذهنی‌شون کمک کنن و صد البته نحوه شروع و ادامه اصولی و علمی اون رو یاد بگیرن. من به این حرف ایمان دارم که اگه صبور باشین و اجازه بدین اصولی پیش برین، دویدن براتون تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا می‌شه. امیدوارم دویدن به یکی از عشق‌های ثابت زندگی‌تون تبدیل بشه ❤️🏃‍♀️🏃

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا